Jak si poradit s adolescentem,který se nechce léčit
purbik
Dobrý den, chtěla jsem se jen zeptat na postup, jak vyřešit situaci, kdy je uživatel návykové látky (pervitin, tráva)agresivní, vyžaduje se na rodičích pěněz na drogu a odmítá léčbu, ale i jakoukoliv činnost či komunikaci, nechce situaci řešit, protože je v pohodě a baví ho to. Dá se při jeho agresi někam umístit, ikdyž nezjistím, zda ji zrovna požil? Dá se nezletilí umístit do péče, i pokud s ní nesouhlasí? Jak se tato situace řeší? Nechceme mu poskytovat servis (spánek, jídlo a peníze na drogy), to jistě situaci neřeší. Účastní se sice ambulantní péče, ale ta trvá asi 3 minuty a on se nám směje do obličeje. Děkuji

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, úplně Vás chápu, že je toho na Vás příliš. Máte pravdu, že je to příliš velký zásah do vašeho společného života a hlavně, že nejste povinná ho snášet. Opravdu synovi Vašeho partnera nijak nepomůžete, když bude mít servis a peníze na drogy. To se pak bude chovat jako king ještě dlouho. Nezletilé dítě je možné dát do léčby i bez jeho svolení, z vůle zákonného zástupce. Samozřejmě to není ideální, protože na začátku (a někdy bohužel až do konce) chybí v léčbě motivace, ale i s tím je možné pracovat. V Praze a okolí existují zařízení, která nabízejí léčbu pro mladistvé. Nejlepší by bylo dojít se poradit o konkrétním nejlepším postupu např. do Poradny pro rodiče ve Školské 30, Praha 1, 110 00,telefon: 284 824 234.