Čím to je??
Katka k.
Dobrý den, brala jsem necelý rok pervitin. Poté jsem nastoupila dobrovolně na detox. Nyní jsem cca 2 měsíce čistá...jenomže! V noci nemůžu spát. probudím se třeba osmkrát za noc! Mám hrozné noční můry snad všech typů..jednou umírám..pak mám nehodu. potom mi umírá celá rodina a nakonec..většinou k ránu,protože si to dobře pamatuju,se mi zná o tom,jak fetuju..třeba si w tom snu nemůžu dát,jako by mě něco tlačilo. Někdy se zase tak strašně sfetuju a pak mám příšerné stavy(v tom snu). Je možné,že je to tím,že mám nějak narušenou psychiku?Máma mi říka že křičím a řvu ze spaní. Pak se probudím celá spocená a musím se ujistit,že jsem doma..je to strašné..mám strach chodit spát,protože vím,že v noci budu nejmíň pětkrát vzhůru,kvůli mojím nočním můrám..děkuji moc za odpověď...

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím Vás, to, co popisujete, není až tak neobvyklé. Po vysazení pervitinu se u lidí objevují velmi často sny týkající se drog a výjimkou nejsou ani noční můry. Problémy se spánkem bývají po vysazení pervitinu (stimulancií) velmi časté a přetrvávají i několik měsíců. S časem by se měla situace zlepšit. Vy však mluvíte o tom, že míváte problémy s usínáním, bojíte se nočních můr a často se budíte. Takhle na dálku nemůžu moc dobře posoudit, jak vážná situace je, ale pro jistotu bych Vám doporučila obrátit se na svého obvodního lékaře a nebo psychiatra. Promluvte si s ním o své drogové minulosti a popište mu Váš problém. Mohl by Vás nějakou dobu sledovat a v případě, že se situace nezlepší, navrhnout nějaké řešení - terapie, léky,... Zatím Vám mohu doporučuji fytoterapii, např. bylinné čaje - zejm. meduňku. Koupíte je v každé lékárně. Zkuste je nějakou dobu užívat podle doporučení a sledujte svůj spánek (dělejte si třeba poznámky o počtu probuzení do kalendáře). Zatím držím palce a kdybyste potřebovala kontakt na lékaře, napište. S pozdravem, Gabriela Koryntová.