Alkohol
Lucky
Dobrý den, již dlouhou dobu mě v hlavě svrbí myšlenka, že mám problém s alkoholem.Alkohol mí více bere než dává. Sám cítím, že pro mě nejlepší řešení je nepít vůbec.Piju tak jednou týdně, někdy i více.Problém je ten, že nemám stopku a mívám dosti hrozná okna.Chtěl bych s tím něco udělat, ale bojím se, že to nezvládnu.A stydím se. Je mi 30 let mám krásné půlroční děťátko, super manželku a cítím, že tahle věc je plíživá hrozba, ale sám asi nemám vůli tento problém vyřešit.Bojím se ošklivé nálepky "alkoholik". Probém si většinou uvědomuji po nějakém tahu, ale člověk rychle zapomene.Alkohol už mi udělal spousta problémů.Prosím kam se mohu obrátit a s kým se nejlépe annonymně poradit? Bojím se někam jít, potřeboval bych se poradit s někým ke komu bych mohl mít důvěru. Děkuji

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Chápu, že Vás to trápí a oceňuji, že jste se rozhodl se o tom poradit s někým z odborníků - to samozřejmě není jednoduchý krok si připustit, že mám nějaký problém, se kterým bych potřeboval pomoci. Jak je vidět, vůli vyřešit ten problém máte, jinak byste jistě nepsal do této poradny. Obavy z kontaktu s někým cizím, obavy z toho, že to nezvládnete, obavy z "nálepkování" jsou pochopitelné... ale určitě se jich postupně zbavíte, pokud se do toho "řešení" skutečně pustíte a uvidíte, že se ty potíže řešit dají a že se cítíte líp. Když mi napíšete, odkud jste, mohla bych Vám poskytnout kontakt na někoho z kolegů, kam byste se mohl obrátit. Zatím držím palce a věřte, že není nic ztraceno a není důvod, proč by se Vám nemělo podařit to zvládnout.