PROSÍM O POMOC!
ANETA
Víte mám takový problém, mám kamarádku co se poprvé vyspala s dvoumi kluky na jednou na jedné párty a tedka mi říkala,že jí po nějaké době naskočilä taková bulka,prostě boulička na pohlavním ústrojí, říká mi,že jí vůbec nebolí, jenom,že se tam objevila ani nehnisá a nic.Vůbec netuší co to je a nechce zatím navštívit lékaře.Zajímalo by mě to co za nemoc může být, strašně prosím o radu, moc ráda bych jí pomohla.A taky určitě pokud může ještě nějakou dobu počkat, než navštíví svého lékaře, myslím měsíc neboli dva, má docela strach,ale určitě ho navšítíví,akorát netuší o jakou nemoc se může jednat.Proto prosím o pomoc.Myslela si,že to může být syfilis,ale to přece není boulička a taky jsem se chtěla ještě zeptat jak dlouho trvá než se začne ten syfilis projevovat?Děkuju moc za odpovědi na moje otázky, budu moc ráda,když mi poradíte, fakt díky!!!

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, rozhodně by kamarádka neměla čekat s návštěvou lékaře. Takhle na dálku je těžké nemoc diagnostikovat, ale s největší pravděpodobností se opravdu nakazila nějakou pohlavně přenosnou chorobou. A syfilis by to klidně být mohl, protože ten se právě v prvním stádiu projevuje bezbolestným vřídkem. Opravdu je třeba, aby ji zkontroloval lékař, léčba je vždy mnohem jednodušší hned na začátku. Ještě chci upozornit, že v případě syfilisu vřídek za nějakou dobu zmizí, pak se i mnoho týdnů nic neděje a pak propukne nemoc ve vší síle (http://www.zenskezanety.cz/?/projevy_syfilis_zevni_pohlavni_ustroji)