alkohol
Marthy
Opět děkuji za odpověď. Vím, že se to týká našeho vztahu, ale já sám bezprostředně a osobně s tím dělat nic nemůžu, proto žádám o radu. Přítelkyni je téměř 30 a od jejího rozchodu s bývalým přítelem má zákaz s kýmkoli překročit práh, tudíž její iniciativa se spíš mění v zoufalé pokusy něco změnit, ale na to, aby udělala něco razantního je má moc ráda. Teď polemizujeme s myšlenkou stížnosti na OHS na podnik, kde se ze zákona nesmí nalévat a nalévá se...kam chodí denně její táta.

Odpověděl: Jana Justinová
To samozřejmě můžete zkusit, ale nevím, jestli to není trochu přesouvání zodpovědnosti. Otec si určitě najde jinou cestu, jak se denně opít. Pochybuji, že by kvůli tomu přestal s alkoholem. Chápu, že je těžké nějak razantně se postavit k pití rodičů. Právě proto, jak je má přítelkyně ráda, by ale měla zkusit překonat strach a s Vaší podporou se vůči jejich závislosti vymezit. Když se například odstěhuje, může jim tím dát najevo, že jejich pití už není únosné a v normě. Je možné, že se na jejich chování nic nezmění, ale na druhou stranu alespoň "zachrání" sebe, protože v takové atmosféře se spokojeně žít nedá. Tím, že je omlouvá a stará se o ně, jim dlouhodobě spíš škodí, než pomáhá.