Testy
René
Dobrý den,dovoluji si nesouhlasit.Kolik je uživatelů drog a kolik rodin má doma internet?Rodiče narkomanů většinou přijdou díky chudáčkům narkomankům o všechno.Následně Vám poštou zašlou domů na adresu a jejich chudáčci jsou doma,protože pracovat nemohou.Takže si poštu převezmou.Testy by měli být nečekané a překvapení pro ně.Ve školách jak se dříve kontrolovalo,zda mají čisté ruky a zda nemají vši,by se měla kontrolovat moč a testy by měli být všude a nejlépe za 10,-Kč.Náš stát nic nedělá .Dle informací které mám,je nutné vzít moč(pokud vám jí chudáček dá) do tří dnů,objednat to v lékárně je pozdě.Také i pro diče by to mělo být anonymní,já stál ve frontě a připadal si jak vyvrhel a přitom to nebylo pro mě.Mimochodem kamarád pro kterého jsem to měl koupit internet nemá a ani nevěděl co toje!!!neví to téměř nikdo.Vaše peníze jsou a věřím pro vám asi nízké,ale pokud by vše aspoň trochu fungovalo,tak by vás nebylo potřeba.Na základních školách můžete začít.Jsou to keci kdo co dělá proti drogám,protidrogová policie to je co?Nikde a nikdy jsem je ani neviděl,nepotkal a přitom tu jezdí plno narkomanů v autech.Mají teplé místo v kaceláři a kašlou na to.Děkuji i přesto za odpověď.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Drogová problematika je samozřejmě složitá věc, která sestává z řady souvisejících oblastí - od represe přes prevence až po léčbu. Těžko v rámci této poradny vyřešíme celý problém, na jehož řešení se podílí stovky lidí, od policistů, přes učitele ve školách, sociálních pracovníků, lékařů v léčbě, výzkumníků, politiků... Dostupnost drogových testů je jen jednou z okrajových oblastí a je spíše záležitost trhu - nabídky a potávky. Myslím, že testy dostupné jsou - jak jsem již psala, lze je objednat přes internet a pokud není internet dostupný, lze je objednat v lékárně... Není to o tom, že by nebyly k dispozici vůbec. A jak jsem již také psala, myslím, že prvotní je komunikace v rodině, nikoli samotné testování. Na závěr je potřeba říct, že na vzniku drogového problému se rozhodně nepodílíme my, kteří se snažíme pomáhat jak lidem, kteří užívají drogy, tak jejich blízkým. Ten problém není v nás.