Alkoholismus
Dobrý den, má sestra má vážné problémy s alkoholem. (Již to trvá několik let) Každý týden se tak opije, že se nedokáže postarat o děti, které má. Nevím na koho se mám obrátit, aby s pitím přestala. Vím, že léčba alkoholismu je dobrovolná. Při našem rozhovoru o jejím pití je vznětlivá, uráží se a tvrdí, že nepije. Několikrát jsme se pohádaly kvůli pítí a nemluvily jsme spolu i 2 roky. Mám strach, aby se něco nestalo dětem, když je namol. Bydlím 40 km od ní a nemohu na děti stále dohlížet. Prosím poraďte mi. Moc děkuji

Odpověděl:
Dobrý den, jste v opravdu nezávidění hodné situaci. Problém s alkoholem v rodině je vždycky těžké téma a jeho řešení je běh na dlouhou trať. Jak správně píšete, léčba alkoholismu je ve většině případů dobrovolnou záležitostí. Člověk si musí přiznat skutečný rozměr svých problémů. Každý má ale hranici, která ho k tomuto "prozření" přiměje, jinak daleko. Pro někoho je to ztráta partnera, rodiny, práce, někdo musí ztratit úplně všechno. Ve Vašem příběhu se ocitají také děti sestry. Oba se shodneme, že by neměli být ohroženy jejím problémem. Nepíšete jak moc je situace vážná. Na základě toho bych se také rozhodoval co dál, jaký postup zvolit. Na Vašem místě bych zkusil navštívit AT poradnu ve Vašem okolí a situaci tam probral. Myslím, že najdete nějaké řešení. Připravte se ale na to, že s největší pravděpodobností nebude jednoduché. Jestli chcete, můžeme Vám předat kontakt na zařízení ve Vašem okolí, na které se můžete obrátit. Zdravím a držím palce, Štěpán Veis