Testy
Jirka
Vážení,včera jsem vznesl totaz,k čemu jsou testy na drogy a vlastně vůbec k dostání téměř nejsou.Konkrétně město Zlín,žumpa drog.Vidím,že můj dotaz byl vymazán.Lidičky vy se tváříte jak strašně moc našim chudáčkům pomáháte,berete nekřesťanské peníze za to a vůbec se za to nestydíte. Mám z vašich stránek pocit,že se drogově zavislým posmíváte a děláte si z nich srandu.Přímo jich navádíte,aby to náhodou rodiče nezjistili,jak se dá zjistit z vlasů atd.,že berou drogy.Proč si myslíte,že se na to ptají?To máte vysokoškolské vzdělání?Vy se jen tváříte z toho co čtu,že pomáháte,ale naopak vy jim POMÁHÁTE!!!Testy nejsou v lékárnách a měly by být všude.Co s tím uděláte?Budete dál sedět v kanceláři ,brát výplatu a tvářit se jak záslužnou práci děláte?Blahopřeju,ještě,že vás mají??????????

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Váš dotaz jsem právě zodpověděla, žádné dotazy z této internetové stránky nemažeme. Naše poradna funguje již několik let a mám za to, i vzhledem k počtu dotazů a odezvám ze stran klientů, které nám chodí, že funguje dobře. Nemám pocit, že bychom se "posmívali" drogově závislým a jejich blízkým, snažíme se pomoci v mezích, které jsou dány tím, že tato poradna je anonymní a běží pouze přes internet. Poskytujeme objektivní informace o drogách a nikoho k užívání drog nenavádíme. Co se týče dostupnosti testů na přítomnost drog, to je záležitost, jejíž ovlivnění není v našich možnostech a nejsme k tomu kompetentní. To je marketingová záležitost výrobců, dodavatelů a prodejců testů. Myslím, že vzhledem k tomu, že já i mí kolegové, kteří odpovídají v této poradně, to děláme nad rámec svojí práce s drogově závislými klienty či ve výzkumu, tak si myslím, že nás nikdo nemůže obviňovat z nečinnosti. Občanské sdružení SANANIM je nezisková organizace a finanční ohodnocení, které za svoji práci máme, nám věru nemusí nikdo závidět. Tolik k Vašemu příspěvku.