oslabená mysl?
thondas
zdravím Vás...Nevím,jestli je zrovna můj problém vhodný pro vaší poradnu,ale nevěděl jsem kam jinam ho napsat a s kým se o něj podělit.V čem spočívá..svého času,je tomu přez dva roky zpět jsem vysadil pervitin,který jsem užíval po období tří let(samozřejmě ne tři roky v kuse)vyzkoušel jsem všechny druhy aplikací,samozřejmě i jiné drogy(xtc,lsd,hulil jsem co to šlo a peníze rodičů dovolovaly i nedovolovaly)..nicméně jsem skončil v léčebně:( Moje situace je taková,že dneska už neužívám nic,přestal jsem i s thc(před půl rokem)a dokonce i s cigaretama(na nový rok)..problémy ale né ůplně zmizely..copak chutě a neustálý pokusy mýho vnitřku,zamýšlení se nad drogama apod.To zvládám a zvládnu,dokud to nezmizí.K tomu vnitřku-to je asi můj hlavní problém.V době před fetováním jsem nikdy nepocítil,co je to mít "něco uvnitř" něco,co se mnou komunikuje,když mlčím a říká mi spousty různejch věcí.Myslim si že do jistý míry je normální mít nějakej vnitřní hlas a myšlenky částečně formulovaný do slov,ale poslední dobou,tak dva měsíce mi to už docela vadí.Nejenomže jsem schopnej vést rozhovory s někým jiným uvnitř sebe (například něco vysvětluju mýmu kámošovi)při nějaký činnosti a najednou se "probrat" a uvědomit si,co dělám ale někdy mě to "něco" jakoby strhává myšlenky tam,kam nechci.Příklad:Jdu kolem místa,který nemám rád a vnitřek mě mi připomíná ty hnusný chvíle kvůli kterejm to místo nemám rád a vymejšlí ještě hnusnější situace do kterejch mě na chvilku v mozku přivede,než ho přemůžu a přinutím se myslet jinak.Né že bych byl manipulovanej do takový míry,abych nebyl schopnej fungovat.To né,někdy je to jenom třeba vteřinová,dvou vteřinová záležitost,ale někdy,když se mi to vymyká,trvá to dlouho a samotnýho mě to děsí.Poslední dobou mě rušej písničky.Slyším písničku v hlavě a nemůžu se soustředit.Každej den jinou.Zní to komicky,ale není to takový to běžný,když nějakou zaslechnu v rádiu a tak jakoby si jí"přehrávám" v hlavě a sem tam mi vyvstanou přez den její slova na povrch a tak si zazpívám kousek,to ne,je to hnusný a rušivý a nemám nad tím takovou kontrolu,jakou bych měl mít,nikdy jsem s tím němel problémy,až teď.Je fakt,že kdybych se nudil,půjdu si číst a né psát o svejch problémech na vaše stránky,jenomže se nenudím,ale hledám objektivní názor z vaší strany,tak díky když mi k tomu napíšete,co si myslíte,jestli třeba nemám jenom nějakým způsobem oslabený soustředění a nedá se to cvičením odstranit.Vím,že z mýho psaní to moc poznat nejde,ale aspoň to zkuste.Díky a mějte se moc pěkně..

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, je fakt, že z Vašeho psaní Vám neřeknu přesně co Vám je. Rozhodně bych to ale nepodceňovala. Je vidět, že Vaše stavy jsou dost nepříjemné a kromě toho Vás asi táhnou zpátky k drogám. Jestli se to zhoršuje, mohlo by jít o nějakou formu počínající psychózy, se sluchovými halucinacemi. V každém případě bych doporučila navštívit psychiatra a dopodrobna mu vylíčit, co se Vám děje. Pokud jste přestal s jakýmikoli drogami před půl rokem, nemůže se jednat o toxickou psychózu. Je dost možné, že jde o nějaký následek drog, ale přímou souvislost to nemá. Zkuste se poradit s odborníkem a s jeho pomocí se nutkavých halucinací zbavit (nejspíš psychofarmaky). Pokud jde o nějakou formu psychózy s halucinacemi bývá medikace rychle a dobře účinná a uvidíte, že se Vám uleví. Když to necháte být, budou se stavy nejspíš zhoršovat.