Testy
René
Dobrý den,kamarád mě požádal,abych koupil test na drogy (pervitin),že je k dostání v lékárnách.Prošel jsem mnoho lékáren ve Zlíně,kde testy neměli,Všude se píše,jak se bojuje proti drogám a taková zásadní věc chybí.Z mého pohledu by měly být testy všude a třeba i v automatech,aby rodiče mohli preventivně kontrolovat své děti.Je vůbec takový test přesný a nebo to je jen reklama?

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Testy na přítomnost zřejmě nejsou pro lékárny natolik běžná a atrkativní záležitost, po které je velká poptávka. To je záležitost jejich marketingové strategie. Pokud byste je však požádal, jistě by Vám test od vhodného dodavatele/výrobce objednali a mohl byste si pro něj později přijít, aspoň taková je naše zkušenost s pražskými lékárnami. Také je možnost test zakoupit na internetu. Například na webech www.lekarna.cz (internetová lékarna - prodej volně prodejných léků a dalších produktů), www.dynex.cz (výrobce laboratorní techniky včetně drogových testů), www.epharmacy.cz (internetová lékárna), www.elisabeth.cz (výrobce), apod. Myslím, že vzhledem k možnosti nákupu přes internet není z mého pohledu instalace automatů na testy na přítomnost drog nutná. Také myslím, že testování na drogy není jen o použití testu, ale také o tom, že je potřeba s dítětem také o drogách mluvit, předem promyslet postup, co člověk udělá s výsledkem testu, jak se zachová, pokud bude test pozitivní / negativní... Testování může vážně narušit důvěru mezi dítětem a rodičem a ne vždy je to správná varianta. Proto obvykle doporučujeme rodičům, kteří uvažují o testování svého dítěte na drogy, aby se poradili předem osobně s odborníkem. Testy jsou poměrně přesné (uvádí se kolem 97%), výjimečně mohou vykázat falešně pozitivní výsledek. Pokud je výsledek pozitivní a testovaný tvrdí, že drogu neužil, je vhodné nechat test znovu provést laboratorně, tam je pak 100% jistota, že test bude objektivní.