Chci zpet sestru
Anka mamka
Dobrý den, chtěla bych se u Vás informovat,co by se dalo dělat s mojí už skoro 20-ti letou sestrou,která je závislá skoro na všem(nevím přesně na čem,ale cpe těch hnusů do sebe hodně)???Už byla dvakrát hospitalizována(nedobrovolně),pokaždé propuštěna a k dobrovolné léčbě se nemá.Je závislá už přes rok,ale pořád doufáme,že se tzv.vrátí do normálu. Děkuji a nashledanou

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, pokud není sestra ve stadiu, kdy jí drogy dělají z jejího pohledu problémy, je dost těžké jí z nich "léčit". Je potřeba aby si uvědomila, co všechno se za drogy platí. To se stane až po čase, u každého je jinak dlouhý. Dá se ale urychlit tím, že se rodina o závislého přestane starat, řešit za něj jeho problémy a odpouštět mu průšvihy. To je hlavně na rodičích, ani ne tak na Vás. Ti by měli dát jasná pravidla, za jakých sestra může bydlet doma, nedávat jí kapesné apod. Nejlepší by bylo, kdyby se o podrobnostech poradili osobně u nějakého odborníka.