jak dostat švagra do blázince?
Gábi
Dobrý den, bratr mého manžela užíval několik let(7)pervitin.Asi na rok až dva přestal a snažil se v životě najít.To se mu však nepodařilo,a tak začal znovu pervitin příležitostně užívat. Samozdřejmě již delší dobu trpí paranoiou,v posledním roce se mi ale zdá,že je to snad i schizofrenie. Mění nálady,je agresivní,mimo realitu-myslí si,že ho chtějí připravit o byt,má histerické záchvaty a vyhrožuje rodičům zabitím.Je zamčený v pokoji,nevychází,jen občas a to se najednou chová jako by se nic nestalo,je usměvavý. Můj první dotaz tedy je-co myslíte,že je to nejpravděpodobněji za psychické onemocnění? Dále pak,jak ho dostat na psychiatrii,pokud on nechce,myslí si,že je naprosto zdráv? Vím,že běžné je čekat,až se něco přihodí,pak zavolat policii a na základě toho ho nechat zavřít na psychiatrii.Zdá se mi to ale strašné,čekat až zabije sebe,nebo někoho jiného. Děkuji moc za odpověd, Gábina

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, pravděpodobně jde o toxickou psychózu, způsobenou dlouhodobým užíváním pervitinu. Je to celkem typický důsledek i s průběhem, který popisujete. Jakoukoli jinou diagnózu nelze potvrdit, dokud nebude nějakou dobu abstinovat. Není bohužel opravdu možné nechat ho proti jeho vůli hospitalizovat. Musel by sebe nebo druhé ohrožovat na zdraví nebo na životě. Rodiče ho mohou zkusit z bytu vyhodit, pokud se jim to podaří. pak by se pravděpodobně rychleji dostal do nějaké odborné péče. Je to sice dost drsný způsob, na druhou stranu žít v domácnosti s člověkem v toxické psychóze také není nic příjemného a bezpečného. Kromě toho může takové onemocnění, pokud není léčeno, přejít v trvalejší poruchu.