alkohol
jez
Dobrý den, rozhodla jsem se naučit se kontrolovat v pití alkoholu a přestat si jím řešit problémy se stresem v práci a ve vztazích. Pila jsem pravidelně v přiměřených (denních) dávkách asi 3 roky a do toho tak 2-3 větší pařby za týden. Poslední dobou mě ale přepadají po vypití většího množství nepříjemné úzkosti a výčitky svědomí. Navíc mám strach o budoucnost (nechcu skončit na nádraží, potřebuju svoji práci kvůli sebeúctě). Kamarád mi doporučil pro začátek nepít vůbec. Je to tak zhruba 14 dní a po počátečním odhodlání zjišťuju, že je to pro mě těžké. Těžko hledám motivaci nejen pro to nepití. Cítím se v depresi, bez energie a neschopná plného nasazení. Může to být tou abstinencí a jestli jo, za jak dlouho to může přejít? Děkuju J.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, určitě to může být abstinencí a pravděpodobně také je. Sama říkáte, že jste si alkoholem "řešila" nějaké problémy, tedy spíš je odsouvala. Bylo by proto dobré začít je opravdu řešit, začít se zabývat tím, proč jste pila a co Vám to dávalo i bralo. Pak by se pravděpodobně zlepšily i Vaše psychické stavy a abstinence by pro Vás nebyla tak strašná. Jinak se budete silou snažit a je otázka, jak dlouho to vydržíte. Doporučovala bych Vám vyhledat psychoterapii, kde byste mohla řešit nejen vztah k alkoholu, ale hlavně to, co Vás k němu přivedlo a stále táhne.