Co MYSLITE???
MATKA
Diky za odpoved.K doupresneni:syn prestal s pervitinem sam.To ze syn je v pohode bylo opravdu zjisteni lekare.Jeste mu delal asi ve trech sezenich nejake testy a pry to ma celkem v hlave srovnany...Tak nevim?? Drive jsem se synem mluvila o dolecovani,on sam po tom volal,i jsem mu nasla kontakt.....mel to mesic lezet na stole a kdyz jsem se jej obcas nenapadne zeptala jak s dolecovanim tak rikal ze uz ta potreba neni takova ,resp. uz neni zadna...Ale priznal ze i sem-tam si pervitin jeste dal.....Plus ten zminovany alkohol a trava.Jinak max. doma spolupracuje,chodi do prace-od cervence!!!!(sice ke znamemu co ho trosku nenapadne hlida a "vychovava v cloveka",splaci dluhy,prispiva na domacnost,chodi ven,pribral 20kg a uklidnil se i psychicky....).Povidame si...je to zase ten muj klucina s dolicky ve tvarich :o).Ja chodim stale k psycholozce,davam se pomalu dohromady a snazim se v mezich normy mu (nam) se situaci pomahat....Nachazi splecnou rec i s otcema se sestrou...Je to priima ale neni to jeste asi ono.I kdyz tu stopro zaruku mi nikdy nikdo neda...Dostala jsem zivotni lekci a podepsala se to na me!Mozna se bojim vic nez je nutne a proto mam asi potrebu to stale resit .Diky za reakci.Za me i za znovunalezeneho syna!

Odpověděl:
Dobrý den, jsem moc rád, že Vaše odpověď zní tak optimisticky. Jak to popisujete, tak se musel syn hodně změnit k lepšímu. Je dobře, že jste k sobě našli cestu. S doléčováním je to přesně, jak jste to popsala – když už se zdá, že je všechno dobré, tak se nikomu do něj moc nechce. Tak to zkrátka chodí. Nevím, jestli má cenu syna v tuto chvíli do doléčování směřovat, třeba i přes jeho vůli. To musíte zvážit sama. Z mého pohledu „vynucené“ doléčování nebude mít ten správný efekt. Spíš by bylo dobré o něm vědět pro případ, že bude zapotřebí. Například pokud si zase „sem-tam“ dá pervitin. Zkrátka pokud to nebude úplně zvládat. Píšete hezky to, že Vám nikdo a nikdy stoprocentní záruku nedá. Tak to je. Zbývá jen věřit, že věci půjdou stále pomalu k lepšímu. To, že jste si tím vším prošla je z jedné stránky dobré, protože teď už hned poznáte, když se bude dít něco špatného. V tu chvíli bych na Vašem místě nekompromisně vyžadoval navázat kontakt s některou ze služeb. Je také dobře, že se synem o věcech mluvíte. Musí k Vám mít důvěru, když se svěřil s tím, že pervitin párkrát měl. Zkuste i nadále budovat vztah, kdy nebude problém o takových věcech mluvit. Dejte také synovi vědět, že si nemyslíte, že je dobré pít alkohol a kouřit marihuanu a už vůbec ne brát pervitin. Nemusíte ho soudit a trestat, jen je dobré, když bude vědět Váš názor. A dbejte na dodržování pravidel. To že syn pracuje je také dobré znamení. Že je to u známého je do začátku z mého pohledu výhoda. Důležité je také nějak smysluplně naplnit volný čas. To je někdy pro lidi, kteří přestanou s drogami, těžké. Tak doufám, že bude i nadále vše dobré a držím palce. Myslím, že sama víte nejlíp, co a jak. Pokračujte v kontaktu s psycholožkou a snažte se hlavně, aby Váš život byl dobrý. Kdyby něco, ozvěte se. Zdravím, Štěpán Veis