Marihuana
Martina
Dobrý den, chtěla bych pomoct příteli, ktrý skoro každý den kouří trávu. On v tom bohužel nevidí nic špatného a neuvědomuje si následky. Pořád se kvůli tomu hádáme,ale on nehodlá přestat. Nevím si rady a bojím se když ho opustím že spadne do něčeho horšího. Děkuji

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,zkusila bych odlišit dvě věci - za prvé chtít pomoci jemu a za druhé chtít změnit váš vzájemný vztah a tím pomoci sobě. To první je těžko možné proti jeho vůli. jestliže chce kouřit marihuanu a má pocit, že mu to v ničem nevadí, můžete ho nanejvýš do něčeho nutit proti jeho vůli, ale ne mu pomáhat. A to nehledě na to, na čí straně je pravda. To druhé, tedy pomoci sobě a změnit vztah, je samozřejmě možné a máte na to plné právo. Neměla byste brát zodpovědnost za to, jestli on užívá drogy, nebo ne. To je čistě jeho rozhodnutí. A Vy nejste povinná kvůli tomu zůstávat ve vztahu, který Vám nevyhovuje. Naopak si myslím, že pokud konečně kvůli drogám i něco ztratí - Vás, může mu snáz dojít, že nejsou jen zábavné.