detekce THC
zimi
Opakovaně se setkávám s dotazem, jak dlouho přetrvává THC v tělě, jak dlouho je průkazné. Nemyslím močovým nebo slinným testem, ale např, jestli to lze nějak zjistit z tukové tkáně, z které tkáně konkrétně a jak dlouhou dobu po užívání. Ze zdrojů vím, že 1% je průkazné i po 100 dnech, ale prosím, o přesnější informace kde a jak. Díky

Odpověděl:
Dobrý den, upřímně řečeno, s testováním na přítomnost THC ze vzorku tukové tkáně jsem se ještě nesetkala, i když teoreticky by to asi možné bylo. V tomto by vám nejspolehlivější informace podali v Toxikologickém informačním středisku na linkách 224 919 293 a 224 915 402. Ze standardně užívaných metod testování je THC nejdéle zjistitelné z vlasů - jedná se o řadu měsíců, v podstatě po celou dobu růstu vlasu, ale tato metoda je používána, s ohledem na svou náročnost, poměrně zřídka. (Např. v kriminalistice, soudní medicíně a tak).