Předepisování subutexu.
Jitka
Dobrý den, chtěla bych se zeptat jak je to s předepisováním subutexu ve Španělsku a v Itálii a zdali se musí případně na lék doplácet. Děkuji.

Odpověděl: Jakub Minařík
Asi by bylo nejmoudřjší se obrátit na Apolinář a nebo na radu vlády pro koordinaci protidrogové politiky, oni budou mít tyhle informace možná i v paměti. Stejně tak by vám radu asi poskytly zastupitelské úřady Španělska a Itálie. Jinak obvykle je to tak, že pokud jste na subutexu, tak vás může vaše mateřské zařízení předat jinam, včetně ciziny. Konkrétní podmínky záleží na zdravotním pojištění, ... Počítám, že pokud u nás pojišťovna lék nehradí, nebude jej hradit ani v cizině. Pokud jde o informaci jak to má Španěl nebo Ital doma, pokud je indikovaný k substituční léčbě, tak vám informace jistě poskytnou zastupitelské úřady, Ministerstva zdravotnictví a nebo výše zmíněná RVKPP.