Jak donutit otce, který je silný alkoholik k léčbě?
denvoz
Dobrý den, mám otce který silně pije cca 10let, ze začátku to bylo opravdu jen takové příležitostné, ale teď je to již problém. Má čím dál větší potřeby, a zvládne i 3 lahve vodky za den. Otec je protivný, nesoustředěný, není s ním žádná řeč. Nadále chodí do zaměstnání, pije vždy po příchodu domů a do druhého dne se z toho vyspí, takže docela normálně v práci funguje. Ale o víkendu neví o světě. Navíc vlastní auto a nemá žádné obavy řídit v podnapilém stavu. Stále ještě bydlí s mou matkou,která ho odmítá opustit ( nemá jiné řešení bydlení) a protože je i otec nemocen se srdcem, matka ho neustále hlídá a když je potřeba omlouvá v zaměstnání. Poslední dobou je tak situace vážná, že otec matce vyhrožuje vlastní sebevraždou pokud ho opustí... S tímto problémem jsem se již obracela na jednu z AT linek, dostala jsem kontakt na poradnu v blízkosti našeho bydliště, ale tam není nikdo k zastižení. Tak snad poradíte, co se stím dá dělat a jak hlavně pomoci matce,aby se od něho citově odpoutala.... díky Denisa

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, myslím, že je opravdu třeba začít od matky. Vytvořili si navzájem závislostní vztah a bez něj pravděpodobně otec přestane zvládat své pití a bude si ho muset konečně přiznat. Bohužel se také může stát, že dřív než k tomu dojde zabije někoho v autě. Bylo by dobré promluvit si s matkou o všech rizicích, které otcovo pití má (řízení auta, srdeční selhání, násilí vůči ní, její psychický stav...) a pokusit se s ní alespoň dočasně o změnu, aby poznala, jak moc na jeho pití spolupracuje. Mohla byste např. matku vzít na nějaký čas k sobě? Odjet s ní na delší dovolenou? Bylo by skvělé, kdyby se Vám ji podařilo dovést do nějaké AT poradny, kde byste společně mohly vymyslet, co a jak s otcem dál. Seznam najdete na www.drogy-info.cz, v sekci "mapa pomoci". Zadáte lokalitu a vyhledat AT poradnu. A nebo na stránkách www.drogy.net v rubrice kontakty. Pokud by kontakty nevyhovovaly, ozvěte se.