dcera
barbara
Dobrý den, neměla jsem moc času....a tak jsem situaci s dcerou, musela vyřešit bez vaší pomoci. Dnes ráno ji hospitalizovali na psychiatrické klinice, kde projde testy na drogy, osobnostní...a teď si nejsem jistá, jestli je lepší, když nic neobjeví - což by znamenalo, že její chování je povahou a nemám být na co pyšná, nebo objeví problém, který se ale dá léčit, řešit - a my bychom měli vysvětlení pro problémy, které řešíme. Není to příjemné nechat dceru takhle "zavřít", i když je to pro její dobro. mohu jen doufat, že si uvědomí, v jak složité situaci jsme se všichni ocitli....a nepřijdu o dceru. Mám ji ráda. Zdravím a všem, kteří řeší těžké životní situace, přeji hodně sil.

Odpověděl:
Dobrý den, v prvé řadě přijměte omluvu za opožděnou odpověď. Dotazů nám chodí hodně a někdy nestíháme, jak bychom si přáli. Z vašeho druhého dotazu je zřejmé, že jste se po konzultaci s odborníky v poradně pro rodinu, rozhodli dceru nechat hospitalizovat. Předpokládám, že vaše dcera je nezletilá a jste za ni zodpovědní a že postup doporučený odborníky byl ve vaší náročné situaci ten optimální. V každém případě získáte jistotu, co se konkrétně s vaší dcerou děje a na základě psychiatrických vyšetření vám lékaři i budou schopni doporučit, jak dále postupovat. Víte, ať už se ukáže, že příčinou konfliktního chování vaší dcery jsou drogy a nebo psychiatrická diagnóza, vy nemáte důvod se stydět nebo si něco vyčítat. Není k tomu důvod, takové věci se stávají a s rodinným prostředím mohou souviset minimálně. Nějakým sebeobviňováním se budete jen vyčerpávat a nikomu tím nepomůžete. Nebojte se své dceři dávat najevo, že ji máte ráda a neodmítáte ji, že jste jen byli z jejího chování bezradní a chcete jí pomoci. A určitě zůstaňte v kontaktu s poradnou, kam jste docházeli a nebojte se říci si o odbornou pomoc a podporu také pro sebe. Jste v těžké situaci a je zbytečné se s tím trápit sama. Moc vám držím palce, ať se věci obrátí k lepšímu.