detox
Dáša
Dobrý den, moje dcera užívá cca 1 rok pervitin, před měsícem, se přiotrávila kysl. uhličitým a její přítel zemřel. Po této události byla umístěna do psychiatrcké léčebny. Zde není z důvodu drog,ale z důvodu jejího psychického stavu.Chtěla by jít následně do nějaké léčebny, ale všude se uvádí, že je potřeba mít detox. Můžete mi prosím sdělit, jak máme tedy postupovat (je jí 20 let a jsme ze středočeského kraje) popř. nějaké nejbližší kontakty. Děkuji za odpověď S

Odpověděl:
Dobrý den, pokud chce jít Vaše dcera do léčby, má na výběr. Může nastoupit do psychiatrické léčebny (PL) na oddělení pro léčbu závislostí, případně do terapeutické komunity. Pokud nastoupí do PL, je detox součástí léčby. Je vlastně tím prvním, čím v léčbě projde. Pokud se rozhodne pro pobyt v terapeutické komunitě, je většinou také podmínkou podstoupit detoxifikaci ve zdravotnickém zařízení. Pokud je v současné době v PL a abstinuje, je detox pouze formalitou. Stačí krátký pobyt, kdy provedou toxikologii a v případě, že je vše c pořádku, může pokračovat dál. Myslím, že teď by bylo na místě se pořádně rozhodnout, jakou léčbu zvolit. Jak PL, tak terapeutická komunita, mají svoje výhody i nevýhody. Nejlepší je vše probrat s odborníky. Pak se může dcera i Vy dobře rozhodnout. Dejte nám vědět, odkud jste, případně jaké město máte v dosahu a my Vám můžeme doporučit místo, kde můžete všechno probrat. Mějte se, Štěpán Veis