Dceři jsem vlastně dovolila pervitin
ječmínek
Asi si o mně (právem) pomyslíte, že jsem úplně blbá. Dceři (17) jsem de facto dovolila víkendově pervitin. Já sama mám s touhle drogou dvě náhodné zkušenosti z mládí, příjemné, byla spousta legrace, ale nijak jsem necítila potřebu to dál vyhledávat. Perník jsem tím pádem pokládala spíš za nevinnou a nenávykovou věc na úrovni marihuany. Věděla jsem, že hrozně nebezpečný je třeba heroin a tím moje rozsáhlé vědomosti o drogách končily, nijak blíž jsem se o problematiku nikdy nezajímala. Na dceři jsem pervitin poznala, když po návratu z diskotéky nechodila spát a podle upovídanosti. (přišlo mi to dokonce roztomilé). Bavily jsme se o tom a prohlásila jsem, že pokud tím neutrpí škola (je na gymplu), tak ať si jednou za 14 dní pro mě za mě trochu té umělé energie dá a ještě jsem moudře dodala, že je to lepší než chlastat. Dcera to opravdu dodržuje a nejsou zatím problémy, ale já jsem se rozhodla doplnit si nějaké informace o pervitinu a docela mě obchází strach z toho, co jsem se teď za dva dny vyhledávání na netu (i pročítání dotazů zde) dozvěděla, netušila jsem skoro nic o odvrácené tváři téhle látky. Už mi jaksi došlo, že to asi není zas taková legrace. V žádném případě nechci, aby to dcerka dále brala, nevím ale jak nejlépe postupovat, striktní zákaz? Nebo si jen promluvit o mém strachu, ale co když si to nevezme k srdci? Díky za jakýkoliv pohled, názor na věc.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, když už jste dceři dala tolik volnosti, asi by teď nemělo cenu snažit se jí něco striktně zakazovat. Spíš bych se pokusila využít vzájemné otevřenosti. Tak, jak postupovaly Vaše vědomosti o pervitinu a Váš strach, zkuste to zprostředkovat i jí. Bavte se s ní o problému co nejotevřeněji. Nejspíš se už sama setkala s tím, že někdo pervitin nezvládl a jen má strach Vám to říct. Popovídejte si s ní o tom, co jí pervitin dává, proč ho potřebuje, co by jí ho mohlo nahradit. Také bych se pokusila nabídnout jí třeba místo víkednové party nějakou jinou, společnou zábavu. Uvidíte co Vám dcera na Vaše obavy řekne. Než začnete ale s nějakými restriktivními opatřeními, je třeba zjistit, jaký vztah vlastně teď k pervitinu a drogám vůbec má. Pokud bysme Vám mohli být nějak dál nápomocni, určitě se ozvěte.