Syn
Kralovnička
Doufám,že jako matka přeháním,ale přesto jsem se rozhodla napsat. Synovi je 16,5 let. Studuje střední obchodku prvním rokem. V posledním 14 dnech jsem si všimla (asi tak 4x), že se chová trochu jinak - je pomalejší, odpovídá pomalu a klidně a trochu uhýbá pohledem. Nevím, jestli to může způsobit nějaká látka, ale na kouření ho netipuju (nikdy nezapáchal a nekouřil), bojí se bolesti (takže injekce taky ne). Jestli by toto mohly způsobovat nějaké léky a jaké. Jak mám postupovat. Děkuji moc za odpověď

Odpověděl:
Dobrý den, zkuste předčasně nepanikařit. Chování syna může mít řadu příčin - třeba je jen unavený ze školy, má starosti, které k jeho věku patří, nemá náladu komunikovat atd. Samozřejmě, že útlum mohou způsobit i léky či drogy, ale pokud váš syn jinak normálně funguje a žádné další změny v jeho chování jste nezaznamenala, pokusila bych se vyčkat. A určitě bych si se synem zkusila v klidu promluvit. Asi bych nepřicházela hned s podezřením na drogy, ale spíš bych mu jen řekla o svých obavách, o tom, že jste zaznamenala, že se v poslední době choval několikrát řekněme "jinak, netypicky" a že si děláte starosti, jestli nemá nějaký problém nebo ho něco netrápí. Uvidíte, jak bude reagovat a co vám k tomu řekne. Jinak bych vám doporučila stránky www.odrogach.cz, kde v sekci pro rodiče najdete řadu užitečných informací k tomuto tématu. A pokud by nastaly nějaké další změny nebo byste měla dojem, že je se synem něco v nepořádku, neváhejte se obrátit o pomoc a radu osobně. Existuje řada odborných zařízení, která v takových situacích poskytují pomoc a podporu rodičům. Přeji hodně štěstí.