Alkohol
Hartys
Dobrý den, řekl bych , že mám problémy s alkoholem , nepiji sice přes týden , protože zastávám dost vysokou funkci a nemohu si dovolit nějaké zaváhání.Ovšem jak přijde víkend , tak téměř ze 100% to skončí hospodou a stavy , které po požití alkoholu mi začínají značně stěžovat život. Většinou nespím celou noc a mám silné křeče v oblasti hrudníku , třes a návaly do hlavy , ovšem pomyšlení , že bych to přepil další dávkou alkoholu mě nenapadá.Chtěl bych poradit, zda mám alkohol přestat pít úplně , protože to vidím asi jako jedinou schůdnou cestu jak se těchto stavů zbavit. Cca před 2-3 lety jsem skolaboval v práci , doktoři mi překli , že mám přepracovaný organismus a doporučili mi zajít k psycholožce což jsem udělal , beru cypralex 10Mg a Rivotril 0,5 Mg , rivotril nárazově. Prosím poraďte , jak mam pokračovat , stavy které prožívám , nejsou zrovna růžové a v mých 26 letech bych řekl trochu předčasné . Moc děkuji za odpověď. Martin

Odpověděl:
Dobrý den, rozhodně podporuji Váš nápad přestat pít alkohol úplně. Je to nejjistější a nakonec i nejjednodušší cesta. Zdravotní komplikace, které popisujete, nepodceňujte. Berte to jako vzkaz od Vašeho těla. Stálo by určitě také zvážit návštěvu u lékaře – není totiž obvyklé, aby alkohol vyvolával Vámi popisované reakce. Navíc jsou, jak sám píšete, ve Vašem věku předčasné. Takže – rozhodně podporuji rozhodnutí abstinovat od alkoholu. Pokud budete mít pocit, že by toho na Vás bylo moc, nedařilo se a podobně, určitě se obraťte na odborníky. Odolávat alkoholu v našich zeměpisných šířkách přece jenom není lehké...nebojte se nechat si poradit. Pokud budete chtít, můžeme Vám zprostředkovat kontakt na dané zařízení. Zdravím a držím Vám palce, kdyby něco, dejte vědět. Štěpán Veis