pervitin
Lola
dobrý den, můj kamarád bral nejméně dva roky pervitin, pak čtyři měsíce byl čistý a začal sportovat a prostě byl v pohodě, jenže najednou za nim přijeli dvě kamarádky, které neviděl dva roky a ony mu hodili šest gramů pervitinu pod nos, on nechtěl, ale měl to doma a prostě asi to nevydržel. Teď toho hrozně lituje a už to nechce nikdy vidět, hrozně ho to mrzí, že to nevydržel, když mu to někdo předhodil pod nos. Teď se z toho dostává, je na dojezdu a řiká mi pořád, že už to nikdy nechce zažít a nikdy už si to nevezme. Dá se tom věřit? Jaká je pravděpodobnost, že když mu to zase někdo podstrčí, že si zase dá nebo nedá? Díky za odpověď

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, je docela velká pravděpodobnost, že v podobné situaci to zase dopadne stejně. Pokud s tím tedy nebude kamarád nějak pracovat a nechá to jen na "náhodě". Takhle totiž probíhá celkem ukázkový relaps. Skládá se z mnoha zdánlivě náhodných událostí, za které člověk jakoby nemůže, ale výsledek je, že si znovu dá. A skoro jako by ani nevěděl jak. Ale dá se tomu taky zabránit...proč za ním kamarádky zrovna teď přijeli? nekontaktoval je třeba, nebo nějakého společného známého? proč je pouštěl k sobě domů? proč by mu tam nechávali jen tak 6g pervitinu? proč je s tím nevyhodil? proč, když už ho tam měl, nezavolal někomu, kdo s drogami nemá problém a nenechal ho to spláchnout do záchodu? To jsou jen některé z otázek, které mě k jeho relapsu napadají. Dokud si na ně nebude schopný upřímně odpovědět a nepřestane věřit, že jeho relaps byl náhoda, těžko se vyhne tomu, aby se mu to stalo za čas znovu.