Melody
Mám problém.Vyzkoušela jsem marihuanu.A od té doby mám na ni velkou chut.Teda spíš když se nudím nebo mě něco štvě nebo mám nějaký problém.Mám kamarády pro které neí problém mi marihuanu sehnat.Mám pocit,že to dlouho nepotrvá a že si ji dám.Ale přitom vím,že je to špatný.Roste ve mě něco jako touha zase zažít ten pocit bez starostí...

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Píšete, že jste vyzkoušela marihuanu a od té doby na ni máte velkou chuť. Po užití jste zažila pocit bezstarostnosti. A chutě se Vám teď vrací zejména v momentech, kdy se nudíte, něco Vás štve a nebo máte nějaký problém. Jestli to bylo, tak jak píšete, není se čemu divit. Když člověku něco rychle a jednoduše uleví (např. prášek), je vcelku pochopitelné, žo to pak budete vyhledávat. Hloupé je, že taková rychlá a jednoduchá řešení, často moc dlouho nefungují a nebo s sebou nesou jiné problémy (např. závislost). Vypadá to, že jste si o marihuaně něco nastudovala, přesto Vám doporučuji, než budete pokračovat v užívání, podívat se např. na těchto stránkách do rubriky halucinogeny-konopné drogy. Jistě víte, že s užitím marihuany skutečné starosti nezmizí. Spousta lidí s užíváním marihuany začíná ze zvědavosti a pokračuje v tom, protože se jim zalíbí ten pocit lepší nálady, bez starostí a problémů. Skutečné starosti po užití marihuany nezmizí (naopak někdy ještě další přibydou), ale pocit "bezstarostnosti" je snadnější získat "vyhulením jointu", než se pustit do řešení. Z užívání jednou za čas, se tak pomalu a nenápadně stane užívání každý víkend, každý den, několikrát denně ... Znáte to. Jestli budete pokračovat v experimentování s marihuanou a nebo jestli budete hledat jiný zdroj zábavy, snažit se ovládat své emoce, problémy řešit,...je jen na Vás. Pochopitelně bych Vám (asi stejně jako Vaši rodiče, nebo kdokoli, komu na Vás záleží) doporučila tu druhou variantu, ale rozhodnout se musíte Vy sama. Držím Vám palce, a kdyby Vás cokoli zajímalo, ozvěte se. S pozdravem, Gabriela Koryntová.