Alkohol
Marthy
Zdravím, našel jsem Vaši poradnu. Prozatím jen sbíráme s přítelkyní informace, co by se dalo dělat. Rodiče přítelkyně byly v době cca před 20ti lety spokojení manželé a skvělí rodiče, od té doby se plno věcí změnilo, oba jsou denně závislí na alkoholu, kteří konzumují podle nás ve velice nezdravé míře. Otec chodí téměř denně silně podnapilý a ohrožuje tím nejen své zdraví,a když s ním o tomto komunikujeme v době,kdy je střízlivý,tak v tom nevidí problém,narozdíl od nás. Matka konzumuje alkohol v menší míře, ale přijde nám spíš, že tím si prostě zlepšuje náladu, protože již dříve se zde řešil možný rozvod...z její strany. Bratr přítelkyně se k tomuto staví arogantně bez zájmu cokoli měnit. Co si myslíte, že v tomto můžeme s nimi dělat my s přítelkyní?Fyzicky je problém s otcem, při jeho výšce 192cm a váze 120kg je to docela problém s ním v podnapilém stavu cokoli řešit a rozumně komunikovat. Děkujeme předem za radu...M & Š

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, pokud s rodiči přítelkyně nežijete a nemáte tudíž žádné slovo v tom, jak jejich domácnost funguje, bude dost nemožné cokoli s jejich pitím udělat. Dokud oni sami nevidí v alkoholu problém, nedá se s tím dělat nic než je upozorňovat na možná zdravotní, psychická a sociální rizika. Také jim můžete dát najevo, že s jejich pitím nesouhlasíte tím, že k nim nebudete jezdit, mluvit s nimi po telefonu, když budou podnapilí apod. To je ale bohužel celkem všechno. Mohlo by jim to ale pomoct pochopit dřív, že někde je problém, že to není úplně v pořádku.