subotex
petra
Dobrý den, obracím se na Vás opět o radu.Bratr ,který užívá se rozhodl něco se sebou dělat.Chce to zkusit sám odjet mimo Prahu.My se ho snažíme nasměrovat do komunity ,protože tomu nevěříme,že to zvládne sám.On se bojí prožívat absťák mezi cizími lidmi.Před lety léčen ambulantně užíván Subotex.Teď nám tvrdí,že aby zvládnul sám absťák potřebuje znova Subotex.Je to možné aby mu tohle navrhl jeho psychiatr nebo si na nás opět něco vymýšlí.Díky za odpověď

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, vyabstinovat pomocí Subutexu se podaří opravdu málokomu. Je dost možné, že i bratr sám tomu věří, ale spíš je to jen ztráta času. Po takových letech těžko dokáže sám přestat a to ještě postupným vysnižováním. Rozhodně bych např. nepřistupovala na to, že byste mu potřebné Subutexy kupovali. Jestli to bude chtít udělat na vlastní pěst, stejně to asi udělá, ale nijak bych mu v tom nepomáhala, protože to není funkční řešení situace. Pokud by šel do komunity, musel by nejdříve na detox, kde by vyabstinoval, takže do komunity by již přijel bez fyzických abstinenčních příznaků. Nemusel by se tedy před nikým stydět.