chcipomahat
bodlinka
Mám otázečku..........jednou bych se chtěla věnovat psychologii a přemýšlela jsem i o drogové poradně a o pomoci lidem s těmito problémy. Zatím studuji na gymnáziu, která škola by byla podle vás nejlepší? Předem děkuji za odpověď

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Myslím, že pokud uvažujete o práci s drogově závislými, případně o psychologické a psychoterapeutické práci s lidmi obecně, bylo by nejvhodnější se zajímat o studium humanitních oborů jako je právě psychologie, popřípadě medicína (psychiatrie) nebo sociální práce, sociální nebo speciální pedagogika. Také je nyní poměrně nově otevřeno studium "adiktologie", pod lékařskou fakultou, což je obor zaměřený výhradně na problematiku závislostí. Zatím je studium pouze bakalářské, ale do budoucna by mělo být otevřeno i magisterské. Více informací můžete získat na webu www.adiktologie.cz. V tuhle chvíli bych Vám doporučila se podívat po nějaké odborné literatuře z oblasti základů psychologie, psychoterapie, sociální práce, projít si webové stránky zaměřené (nejen) na drogovou problematiku (např. www.drogy-info.cz, www.odrogach.cz, www.drogy.net), případně se zapojit do nějakého dobrovolnického projektu (zde najdete poptávku po dobrovolnících např. pro pomoc s postiženými, s dětmi apod. www.dobrovolnik.cz/poptavka.shtml), abyste si osahala, co vlastně práce s lidmi obnáší a mohla se pak lépe rozhodnout. Přeji hodně štěstí.