Syn
Katica
Dobrý deň, som matka 21-ročného syna, užívateľa hlavne marihuany. Syn neukončil strednú školu, viackrát bol vyhodený z domu, vtedy sa neštítil ani trestnej činnosti. Chodil k psychológom, bol aj hospitalizovaný na pedo-psychiatrickom oddelní. T. č. žije v Prahe, strieda jedno zamestnanie za druhým. Rodina ho finančne podporuje. Vyjadril sa, že ambulatné liečby mu nikdy nič nedali, dobre sa cítil iba po hospitalizácii. Raz za čas má chuť zmeniť svoj život, ale odhodlanie rýchlo vyprchá. Prosím o radu, či existuje centrum v Prahe a okolí, kde by mohol istý čas žiť a pracovať, lebo sám povedal, že aby sa vymanil z doterajšieho života, musí byť odlúčený. Máme ho radi, chceme mu pomôcť, ale niekedy sami nevládzeme. Tento stav trvá už šesť rokov... Ďakujem Vám za pomoc.

Odpověděl:
Dobrý den, určitě by se pro Vašeho syna něco našlo. Podle toho, jak situaci popisujete, si myslím, že nejvhodnější by byl pobyt - léčba - v terapeutické komunitě. Pokud bude mít syn o léčbu zájem, určitě se najde řešení. Navrhuji, abyste dala synovi kontakt na naši poradnu. Může napsat a my ho už přesměrujeme na vhodné zařízení. Další variantou je předat mu přímo kontakt na občanské sdružení SANANIM - http://www.sananim.cz - a tam už si může sám najít spojení na Kontaktní centrum a domluvit si schůzku. Pracovníci v kontaktním centru zhodnotí situaci a pomůžou mu vybrat nejvhodnější formu léčby a vyřídít nástup. Tolik můj návrh. Popřemýšlejte o tom a předejte synovi informaci, kterou uznáte za vhodnou. Zbytek bych na Vašem místě už nechal na něm. Další krok už musí podniknout sám. Zdravím Vás a doufám, že se vše pohne dobrým směrem. Kdyby něco, dejte ještě vědět, Štěpán Veis