terapeutka
Klarka
Terapeutka v protidrogovém centru, kam jsem docházela kvůli problémům s dcerou, se scházela s mým přítelem za mými zády. Přítel mě kvůli ní opustil a nyní žije s ní. Mám pocit, že to bylo hodně neprofesionální a hlavně neetické.Chodí mi mráz po zádech, že jsem málem jejím radám podlehla a odstěhovala se ke své rodině na Slovensko, kam se hlavně, jak jsem později pochopila, měla jen "vyklidit" prostor. Neměla povinnost přerušit další terapii se mnou, když už byl ve hře její vztah s mým přítelem? Mohla mi skutečně radit objektivně?

Odpověděl: Jakub Minařík
Nu, je to poněkud dosti za horizontem obvyklých zvyklostí, podle toho, jak situaci popisujete. Asi pochybujete celkem právem, já bych měl také pochybnosti, na vašem místě. Je to situace celkem blbá pro všechny strany, troufnu si říct. Kdyby jste měla dojem, že byste si chtěla na celou situaci nějak stěžovat, tak obvykle mají zařízení stížnostní mechnismus (je podmínkou certifikace služby), který by takovéhle problémy měl umět přinejmenším pojmenovat a ev. nějak sankcionovat, když už ne vyřešit (ono zpětně to nejde). Asi vám to ve vaší situaci nepomůže, ale možná některým věcem lépe porozumíte, možná budete mít pocit satisfakce. Ale nevím. Pokud se situace odehrála tak jak jí popisujete, tak je to nepochybně selhání. Nevím jak dlouho to trvalo, chápu, že nikdo není proti svým citům imunní, ale asi by bylo na místě z takové situace vycouvat co nejrychleji a pokusit se klinta předat jinému kolegovi. Nicméně, z historie medicíny a psychoterapie je takových příkladů celkem pár a týkali se i renomovaných terapeutů. Každopádně, kdybych mohl být nějak nápmocen, rád se pokusím.