manžel alkoholik
utrápená jája
chtěla bych nějak pomoct manželovi,který má velký problém s alkoholem.Je tzv.tajný alkoholik.Láhve s pitím si schovává na všechny možné místa.chodí a tajně upíjí celý den.večer je opilý,začne být arogantní,bije mne i svou starou maminku.Mí synové ho začínají nenávidět.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, prvním krokem k pomoci jemu, ale i Vám a celé rodině, je "odtajnit" jeho pití. Zkuste si vybrat chvíli, kdy je ještě střízlivý, vemte si k ruce třeba syna, aby případně zabránil fyzickému napadení, a promluvte si s ním otevřeně o jeho pití. Případně mu i můžete ukázat, že víte kde má skrýše apod. Tím se začne o tématu mluvit, což je to nejdůležitější. Pak uvidíte, jak se k tomu postaví, podle toho by bylo dobré vymyslet další postup, nejlépe s nějakým odborníkem při osobní návštěvě. Můžete to ale také konzultovat tady, na poradně.