alkoholová problematika
bobr
Kolik je registrovaných alkoholiků v ČR ?Četl jsem v novinách( MF Dnes ), že 200 000 těch, kteří se již léčili, nebo by se léčit měli. Existuje odhad skutečného počtu alkoholiků v ČR celkově, t.j. včetně těch registrovaných ? Děkuji!

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. V ČR žádná "registrace" alkoholiků ani jiných závislých lidí neprobíhá. Jsou známy počty lidí, kteří kvůli problémům s alkoholem vyhledali nějakou odbornou medicínskou pomoc, vzhledem k tomu, že odborní lékaři a léčebny hlásí počty pacientů s konkrétními diagnózami zdravotní pojišťovně a Ústavu zdravotnických informací a statistiky, ale neexistuje žádný seznam těchto lidí. Informace, které sbírá Ústav zdravotnických informací a statistiky, můžete najít na jejich webu www.uzis.cz - např. v brožuře Činnost oboru psychiatrie v r. 2006, která je zde ke stažení. Obecně lze říct, že v ČR pije alkohol nadměrně asi 25% mužské populace a asi 5% žen. Odhadovaný počet lidí, kteří jsou závislí na alkoholu, je cca 3% populace, v ČR tedy kolem 300 000. Pro vaši orientaci - odhadovaný počet problémových uživatelů drog je v ČR cca 30 000. Některé další údaje o alkoholu se můžete dočíst například na následujících webových stránkách. http://www.drogy-info.cz/index.php/info/legalni_drogy/alkohol/alkohol_podrobne http://www.alkoholik.cz/statistiky.htm http://www.plbohnice.cz/nespor/ - web primáře Nešpora, který se věnuje léčbě závislostí, s řadou publikací ke stažení.