Kornholio
Cau,prosimte chci se zeptat co je pravdy na tom ze kdyz chytim cecko tak se ho uz nezbavim,a budu roznašeč i kdyz bych se lecil....

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Nevím, z jakých informací vycházíte, ale skutečnost je taková, že pokud máte hepatitidu C, tak to není neléčitelná nemoc, které už se nikdy nezbavíte. Ovšem je pravda, že hepatitida C může probíhat v podstatě bez příznaků, takže ji můžete mít, ale nemusíte o tom vědět a můžete nemoc neúmyslně na někoho přenést. Pokud se hepatitida C neléčí, tak obvykle dojde v průběhu let k cirhoze jater a smrtelným následkům. Také je pravda, že léčba je náročná a dlouhodobá. Pokud se budete léčit, tak v průběhu léčby by se mohl virus přenést na Vaší sexuální partnerku. Pokud bude léčba úspěšná a Vaše tělo se viru zbaví, tak už samozřejmě roznašeč nebudete. Nejlepší je se proti přenosu hepatitidy C předem chránit. Pokud už máte hepatitidu C, tak by bylo ideální navštívit odborného lékaře, pokud žádného nemáte a probrat situaci s ním. Podívejte se na web www.cecko.cz, kde najdete webovou poradnu, bezplatnou poradenskou linku 800 333 365 a také podorbné informace o céčku a kontakty na lékaře v ČR. Hodně štěstí.