alkoholismus bratra
helena
dobrý den, prosím o radu, jak postupovat. Bratr je závislý na alkoholu, což samozřejmě popírá. Má již ale velké problémy (i zdravotní) a celá rodina je ze situace zoufalá. Léčit se jít nechce a slovně nás napadá, když se ho snažíme přimět přestat pít. Jak ho donutit přestat pít? (pije každý den víno - nevím odhaduji, že min. 1 L spíš více, občas přizná, že si dá i panáku), neplní povinnosti, v podstatě nevykazuje žádnou jinou činnost, kromě návštěvy hospod). Děkuji. Helena

Odpověděl: Dana Pěčová
Dobrý den, pokud váš bratr žije sám, tak si nejsem jistá, vzhledem k tomu, že se léčit nechce, zda máte nějaké možnosti, jak ho k léčbě přimět. Pokud bydlí s vámi, doporučila bych vám začít mu zviditelňovat jeho povinnosti a odpovědnosti. Měl by se podílet na finančních nákladech na bydlení a jídlo, pokud je společné, na pravidlech společného soužití doma. Pokud je nebude plnit, můžete ho s tím konfrontovat. Docela dobrá je písemná dohoda obou zůčastněných stran, a to ve smyslu práv, povinností i sankcí v případě, že nebudou dodrženy. Zde si můžete podmiňovat léčbu. Vycházím z předpokladu, že je bratr plnoletý. Přeji vám hodně štestí, dp