Mam starost o sveho kamarada.
DYNA
Dobry den. Mam problem se svym kamaradem. Uziva drogy od svych 17let. Myslim, ze zacal kvuli depresim a spatnemu roddinema zazemi,ktere je pro nej velice dulezite. Dneska je mu 31 let. Drogy porad uziva,nevim presne jake. Ale mam podezreni na heroin a pervitin. Jeto skvely clovek,jen hodne citlivy. Muj dotaz je, jestli si myslite, ze by mohl prestat. A pokud ano, jake to na nem zanecha nasledky, hlavne ty zdravotni. Nejsem doktorka a nevim, jak presne drogy nici zdravi. Kdyby prestal, mel by moznost zit normalnim zivotem? Myslim ze potrebuje jen motivaci, jsem ochotna mu jakkoliv pomoct. Myslim,ze kdyz uvidi,ze rodine a vsem, na nem zalezi, ze by prestat mohl. Jaka by byla nejlepsi lecba? Co by vsechno musel podstoupit? Jak si myslite ze s nim mam jednat? Jake by byly jeho zdravotni problemy po odvikaci kure? Mohl by zit normalnim zivotem? Jak mam/mame postupovat? Dekuji Vam za odpoved.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, jaké budou následky po vysazení drog Vám není schopný nikdo říct, dokud drogy nevysadí. Záleží to na tom, co bral, jak dlouho a často, jakým způsobem, jak se jinak staral o své zdraví. Co se týče abstinence, je v první řadě třeba, aby on sám chtěl s drogami přestat. Dokud on nebude chtít, můžete vy okolo dělat cokoli a nebude to nic platné. Pokud by se rozhodl pro změnu, měl by kontaktovat nějaké ambulantní zařízení, jako např. AT ordinaci, K-centrum apod. Tam by s nějakým odborníkem naplánoval, jak pokračovat, kam do léčby a tak.