abstinenční období
šperlager
před 5 dny jsem se rozhodl skoncovat s kouřením.Již 5.den odolávám různým abstinentním vlivům.Je to příšerné ale dá se to vydržet.V posledních dnech však cítím tlak v oblasti žaludku,cítím slabý kouř z cigarte v ůstech a též nespavost mne trápí.Prosím poraďte mi co dál.Předem děkuji za pochopení.

Odpověděl:
Kopíruji Vám odpověď, která je u Vašeho dalšího dotazu podobného znění. "Dobrý den, to co popisujete jsou běžné příznaky, které se dostaví u kuřáků závislých na nikotinu, když s kouřením zkoncují. Nebojte se, všechno se během pár dnů a týdnů začne zlepšovat a pak už budete z života bez tabáku jen profitovat. Je víc způsobů, jak s kouřením přestat, to ale asi víte. Pokud budete mít pocit, že to nezvládáte, tak je na zvážení jestli nezkusit léčbu přípravky obsahujícími nikotin, které po čase také pomalu vysadíte. Pokud by příznaky byly obzvlášť úporné a nedařilo se Vám to zvládnout, tak můžete také kontaktovat některou z poraden pro odvykání kouření a poradit se o nejlepším postupu. Poradenskou linku a kontakty na poradny najdete na www.prestantekourit.cz. Mohu Vám doporučit také poměrně obsáhlý informační zdroj na Drogovém informačním serveru, který provozuje, stejně jako Drogovou poradnu, naše občanské sdružení SANANIM. Odkaz je www.drogy.net/portal/nikotin/ Zdravím Vás a přeju hodně síly! Štěpán Veis"