proč je mi zle z absťáku?
Vachtfeidl
Rozhodl jsem přestat s kouřením a již nekouřím 5.den.Ale začíná mi být nějak divně u žaludku a cítím že ze mne táhne i pach kouře.Začínám pokašlávat což se projevuje i mírnou bolesti na plicích.A hlavně ta nespavost mne rozčiluje.Poraďte mi prosím co dál?

Odpověděl:
Dobrý den, to co popisujete jsou běžné příznaky, které se dostaví u kuřáků závislých na nikotinu, když s kouřením zkoncují. Nebojte se, všechno se během pár dnů a týdnů začne zlepšovat a pak už budete z života bez tabáku jen profitovat. Je víc způsobů, jak s kouřením přestat, to ale asi víte. Pokud budete mít pocit, že to nezvládáte, tak je na zvážení jestli nezkusit léčbu přípravky obsahujícími nikotin, které po čase také pomalu vysadíte. Pokud by příznaky byly obzvlášť úporné a nedařilo se Vám to zvládnout, tak můžete také kontaktovat některou z poraden pro odvykání kouření a poradit se o nejlepším postupu. Poradenskou linku a kontakty na poradny najdete na www.prestantekourit.cz. Mohu Vám doporučit také poměrně obsáhlý informační zdroj na Drogovém informačním serveru, který provozuje, stejně jako Drogovou poradnu, naše občanské sdružení SANANIM. Odkaz je www.drogy.net/portal/nikotin/ Zdravím Vás a přeju hodně síly! Štěpán Veis