Pavla
Dobrý den, chtěla bych Vás požádat o radu. Mám kamaráda, přítele, který užívá metaamfetamin. Myslela jsem, že s tím již dávno přestal, ale dozvěděla jsem se, že tomu tak není. Byl to můj partner, poté se náš vztah změnil pouze v telefonování, bůh ví od kud... Když jsem se dozvěděla, že pořád drogy užívá a to po dobu pěti let o kterých jsem nevěděla, byla jsem v šoku. Nevím, jestli s ním mám definitivně přestat komunikovat, čímž on stratí poslední sny. Nebo mu být stále oporou po lelefonu. Prosím o radu, protože jsem kdysi slyšela, že dokud ten člověk nepadle na úplné dno a nepříjde úplně o vše, nedojde mu to. A nebo na opak ztratí poslední naději a uplně ho to pohltí. Poraďtě prosím. Moc děkuji. Pavla

Odpověděl: Dana Pěčová
Dobrý den, chápu, že je to pro Vás složitá situace a že si nejste jistá, jak se rozhodnout. Důležité je ale také myslet na své sny, nejen na to, co můžete udělat pro Vašeho přítele. Víte, také nevím, zda s ním máte definitivně přestat komunikovat. Možná popřemýšlejte, jak se v tomto vztahu cítíte vy a co by jste si přála vy. Myslím si, že musíte být pěkně zklamaná a možná naštvaná nebo jste v tuto chvíli zratila ideály o člověku, na kterém vám záleželo. Víte, jestli přestane nebo nepřestane brát a droga ho úplně pohltí - to asi moc neovlivníte. Pokud se rozhodnete přítele podporovat, zvažte, co od toho očekáváte a kolik podpory jste ochotna poskytnout. Pokud by Vám to mělo brát víc sil, než je pro Vás únosné... pak by bylo na místě, abyste poskytování podpory zvážila. Taky je možnost se zajít o tom poradit s někým odborníků osobně - takto přes internet je složité bez znalosti bližších podrobností poskytnout konkrétní a úplnou odpověď. Přeji vám mnoho štěstí, dp