Je to v drogách?
nonka
Můj syn před lety užíval drogy.I ty nejhorší.Po strašlivých peripetiích jsem ho "vyhodila"z domu daleko...Tam byl úplně na dně,pak se z toho dostal,drogy už nebere.Kouří, někdy pije - o víkendu,po práci,ale je to v tom, že nemá známé, přátele, dívku,ani kluka.Nemá zájmy,zdá se mi, že si neporadí se životem.Má zábrany cokoliv udělat.Dostat ho mezi lidi by byl nadlidský úkol, který ani nezkouším.Do práce chodí jen proto, že prostě musí., Jinak by snad byl jen doma.Přitom je docela hezký,vysoký, sportovní typ.Myslím, že to nemá v hlavě v pořádku z té doby, kdy drogy bral. Je mi ho líto,protože takový život je k ničemu.Je cesta ven? A jak?Díky za odpověď.

Odpověděl:
Dobrý den, chápu, že vás situace vašeho syna trápí a není to pro vás jednoduché. Víte, s podobnými problémy, jako váš syn, se potýká řada bývalých uživatelů drog, čím déle brali a byli "na dně", tím hůře se jim pak hledá místo v "normálním světě". Navíc z vašeho popisu mě napadá, že pokud váš syn v současnosti nebere už dlouhou dobu, mohlo by se případně jednat i o depresivní poruchu, která jednak může být důsledkem užívání drog, ale je zcela běžné, že deprese je v nějaké formě přítomna již v době před vznikem závislosti a nadužívání drog (či alkoholu) vlastně funguje jako určitá "samoléčba" depresivních symptomů. (Depresi lze samozřejmě s pomocí psychoterapie a vhodné medikace úspěšně léčit). Ale tyto věci nejde diagnostikovat a řešit prostřednictvím internetové poradny. Každopádně by asi bylo rozumné, kdyby se váš syn obrátil na odborníky. Také existuje varianta kontaktovat některé doléčovací centrum. Tato zařízení jsou určena bývalým uživatelům drog a s pomocí terapeutů tam klienti mohou řešit i takové problémy, jaké popisujete u svého syna. Myslíte, že by váš syn byl ochoten někam zajít a souhlasil s odbornou pomocí? To je totiž pro tuto chvíli ta klíčová otázka - zda je váš syn ve svém životě nespokojený a cítí potřebu to nějak řešit. Přeji hodně štěstí a když tak ještě napište.