HIV
bebe
Ahoj četla jsem sice už miliardu textů o příznacích HIV,ale tak nějak bych se stejně chtěla zepat...Poslední dobou mám pořád nějaké nachlazení a bolesti hlavy a tak, vyměnila jsem totiž partnera...Jsem pořád nachlazená a uanvená a furt něco, jenže tak yjsem astmatik a změna počaí mi dává zabrat..a ještě k tomu mám před maturou takže stresy a lítám z práce do školy se psem venku...a tak..bohužel i přesto mám strach že jsem hiv pozitivní, protože to trvá už asi přes měsíc...tak nevím,zajdu si na testy to jo, jen bych se chtěla zeptat jestli když spím s člověk který je zdravý a já jsem zdravá tak to nemůžeme nijak chytit ne?...Mám sem tam teploty,ale žádné uzliny ani ubytek váhy nebo nějaké vyrážky....dík moc

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Takto přes internet se dá skutečně těžko určit, od čeho Vaše potíže pochází. Na mě popis Vašich potíží (únava, nachlazení, bolesti hlavy) působí jako souhra několika faktorů, které sama píšete - změna partnera, stres ve škole, zdravotní potíže (astma), počasí... takže není divu, že se cítíte unavená a přetažená. Organismus je ve stresu oslabený, takže snadněji chytnete rýmu a jste nachlazená. Nevím nic o Vašem předchozím ani současném vztahu, takže nemohu říct nic o tom, jak závažné by mohlo být riziko nákazy HIV. Nevím, zda jste se Vy nebo Váš předchozí partner chovali nějak rizikově (injekční užívání drog, časté střídání partnerů, nedodržování zásad bezpečného sexu), zda jste při sexuálním styku používali nějakou ochranu... Nevím, jak jste na tom se současným partnerem... Pokud si ale nyní oba s přítelem uděláte testy, které budou negativní a budete pokračovat ve Vašem vztahu, aniž byste zároveň měli nějaká jiná sexuální dobrodružství, tak by Vaše zdraví nemělo nic ohrozit. Když mi napíšete, odkud jste, tak bych Vám mohl doporučit, kam můžete zajít na testy a kde by jste se mohla o svých pochybnostech poradit. Podrobné informace o HIV/AIDS najdete na www.aids-hiv.cz a také existuje bezplatná poradenská linka zaměřená na HIV/AIDS tel.: 800 800 980.