alkoholik
mr.rogers
Dobry den, mam vazne problemy s alkoholom, z tohto zoznamu: http://www.zbynekmlcoch.cz/info/ostatni_obory/alkoholismus_alkoholizmus_priznaky_40_znaku_podle_prof._jellinka.html splnam minimalne 30 bodov. Pijem v priemere 2 razy za tyzden (piatok, sobota) ale ked zacnem, tak skoncim vzdy s hlavou na stole. Stalo sa mi to uz minimalne 200 krat (prakticky 70% pripadov, ked som zacal pit). Velmi casto to konci zvracanim. Neviem, kedy prestat. Zacinam pivom (5-8), do toho cigarety (15-25), potom tvrde (3 deci) a obcas marihuana na zaver. Bezne mam 4 hodinove okna. Strata kamaratov (o kamaratkach ani nehovorim), strata vsetkych zaujmov, debakle a pocity viny. Moj otec je tazky alkoholik. Kedze v praci iba sedim a nemam tazku robotu na premyslanie, ludia, ktori ma nepoznaju, o mojich problemoch s alkoholom nemaju potuchy (viem to maskovat). Ako mam prestat, ked vsetci naokolo piju? Ja ked zacnem, ako keby mi vyplo nieco v mozgu a proste nemozem prestat .........

Odpověděl:
Dobrý den, asi Vás moc nepotěším, ale jediná cesta ven z toho, co popisujete, je abstinence. Váš způsob pití je opravdu extrémní a nebezpečný. Každé alkoholové okno je zátěž pro Váš organizmus. Myslím, že s Vaším vztahem k alkoholu si nemůžete dovolit pít "jen občas na chuť". Většinou to tak nefunguje. Rozhodněte se tedy co dál. Nejsnazší a nejvýhodnější bude nepít vůbec. Můžete zkusit přestat sám. Když Vám to nepůjde, obraťte se na zařízení, kde Vám budou schopni pomoci v prvních krocích směrem k abstinenci. Pokud budete chtít, můžeme Vám předat nějaké kontakty. Jak už jsem psal - jinou cestu, než abstinenci, zkrátka nevidím. Zdravím a držím palce! Štěpán Veis