Houby v krvi
Petra
Dobrý den, koupila jsem si DROGOVÝ TEST: DRUGWIPE 5 a ráda bych věděla jestli s ním zjístím u dcery požívání Lysohlávek (ze slin nebo z potu). A pokud ano, tak jak dlouho po užívání? (odvary, požívání ústy)

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Na e-mail bohužel neodpovídáme, pouze prostřednictvím webové poradny. Ohledně testu Drugwipe 5 - je určený pro detekci 5 následujících typů drog: konopné látky (marihuana), amfetaminy, kokain, opiáty (heroin, morfin), metamfetamin (pervitin). Užití lysohlávek se tímto testem prokázat nedá. Orientační testy na účinné látky obsažené v lysohlávkách, tedy na psylocibin a psylocin, nejsou na trhu k dispozici. Jejich detekce je poměrně komplikovaná a test lze provést pouze laboratorně. Doba, po kterou je možné tyto látky detekovat, je cca do tří dnů od posledního užití. Jen mě napadá, že pokud máte podezření, že dcera užívá drogy, možná by stálo za to se před testováním poradit s někým z odborníků osobně, probrat situaci, zvážit, zda je použití testů nutné a zda je vhodné, probrat, jaký by byl nejlepší postup. Protože jedna věc je užití testu a další věc je, co uděláte, až zjistíte výsledek. Co budete dělat, pokud budou testy negativní. A co když v horším případě budou pozitivní? Promyslete to, a kdyžtak napište.