co delat?
Psycho
Dobrej,mám problém stim že od 10 hulim trávu(od 14 denne klidne i 2 gramy) a zacal sem experimentovat z houbickama...a ve 14 prislo matro co sem do ted snupal a ted uz i nitrozilne(tak 3 mesice)..je mi skoro 18.A nevim co stim,uz mam i deprese sem vztahovacnej a pak agresivní...jeste k tomu si sugerovávám věci co nejsou pravda ale na dojezdu tomu zacinam verit...Kdyz sem tak mi je vsechno jedno a je mi hej...ale delas veci co nechces..!!Sebevrazda me uz taky napadla nejednou...nadojezdu mi nejvíc jebe a nebo kdyz se prestrelim furt mi pripada ze mam malo.....kdyz se najim a vyspim tak je to nachvili v pohode pak dostanu apstak a sem zas v jednom kole...je to cim dal horsi...a hlavne drive vejkendove pak už skoro každej den(jeste horsi co sem zacal pleskat)...kradu...ty penize si vzdycky sezenes...sem v p**i...kamarady nemám...dluzim vsude prachy...a slidma jako ja je to jenom o pretvarce(ti poradej)...co si budem povidat...chci pryc ale nevim jak a kde mam zacit....je to uz nakej ten patek...

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím Vás, popisujete celkem běžný koloběh života, který prožívají lidé, kteří jsou závislí drogách. Znáte ten kolotoč - shánění peněz, dát si, na dojezdech nepříjemné stavy, vztahovačnost, agrese, myšlenky na sebevraždu - shánění peněz, dluhy, přetvářka, žádní kamarádi - každý den, deprese - sem tam se najíst, napít, a zase dokola. Mluvíte o tom, že nechcete být ta svině, idiot. Máte výčitky ve vztahu k matce,... Nechcete do pasťáku, ani na detox. (Mimochodem u nás existuje dětský detox (v Praze), na který navazuje léčba např. v Kostelci nad Labem nebo v Řevnici a to nejsou pasťáky.) Nevím, jaké máte další možnosti. Podle toho, co píšete, jste ve své situaci hodně nespokojený. A tak zvažujete, jestli se vůbec o nějakou změnu pokusit. Máte dvě varianty: zkusit abstinovat nebo pokračovat v braní. Obě mají svoje výhody, ale i nevýhody. A je jen na Vás, jak se rozhodnete. Mohlo by Vám pomoct si výhody i nevýhody u každé varianty sepsat na papír. Nebo si zjistit informace o zařezeních, kde Vám mohou pomoci. Možná by Vám pomohlo promluvit si s někým, kdo Vás nebude nikam tlačit, nebude po Vás chtít žádné údaje a komu budete moci důvěřovat. Doporučila bych Vám tedy obrátit se na kontaktní centrum - jestli nevíte, kde hledat, napište odkud jste a nějaké Vám doporučím. S pozdravem, Gabriela Koryntová.