Travička
Laso001
Zdravím.Sem vášnivý kuřák Marihuany, ačkoli vím co způsobuje a jaký má dopad na můj org. přesto ji kouřím.S jistotou mohu říci že zavislý nejsem ( nečadím každý den , jen tak 1X az týden a to jen trochu) ale mám rád ty stavy , ale hlavně mi to chutná.Vím že si tím pěstuji problém. V podlední době jsem začal i se Šalvějí Divotvornou(Mexickou) a je to taky výborná věc.Chtěl bych vědět jestli je můj stav kontrolovatelný v tom že zustanu u toho hulení 1X za tyden a v malem množství či se to bude zvětšovat ( vím že od začátku se to zvětšilo , ale myslím že mnou myslí a ne mým tělem) . Díky za odpověď. Lukáš

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Ptáte se, jestli je Váš stav (co se týče množství a frekvence užívání marihuany a šalvěje divotvorné) kontrolovatelný. Bohužel Vám na takovou otázku nedokážu dost dobře odpovědět. Může se stát cokoli - můžete zvyšovat množství i frekvenci, můžete zůstat u téhož. Rizika užívání znáte - Jedním z faktorů, které hrají roli je množství a frekvence užívání, ale je jich mnohem víc. Takhle na dálku však nelze posoudit, jakou měrou se týkají jednotlivá rizika Vás samotného. Některým se bezesporu nevyhnete, jiná mohou být ovlivněna individuálními dispozicemi atd. Jestli máte zájem na tom, abyste nezvyšovat frekvenci a množství, zkuste se sám tak trochu sledovat. Řekněte si, co pro Vás samotného bude "tak akorát" a pak si dělejte třeba čtvrt roku nebo rok poznámky do diáře. Zkuste sledovat třeba i některé další proměnné - co pod vlivem prožíváte, jak se chováte, jak Vás vnímá okolí; sledujte, jak se u Vás projevují negativní dopady užívání takových látek; zaměřte se na to, jakou máte náplň volného času, s kým se stýkáte atd. K Vašemu dotazu mě napadla jedna otázka - zamyslel jste se nad tím, proč zrovna Vám sedí užívání marihuany a šalvěje? Kvůli jakým "stavům" je vyhledáváte? Co Vám dávají, že to v běžném životě nedokážete získat jinou cestou? Víte, někdy se stává, že se lidé tak trochu sami "medikují". Například ten, kdo má mírně subdepresivní stavy, může velmi rychle propadnou užívání marihuany, alkoholu nebo pervitinu. Tyto látky totiž jeho "subdepresi" zmírní a dají mu to, co by jinak v životě musel řešit např. terapií nebo slabými antidepresivy. Možná byste u sebe našel něco obdobného, ale to by chtělo kvalitní psychiatrické vyšetření. S pozdravem, Gabriela Koryntová.