Matka zavislá na drogách
renata
Má sestra porodila 15.2 2008 holčičku.Je zavislá na pervitinu od svých 17 let.Teď jí je 32 let.Minulý týden jí poslali domů a má sestra to vyloženě nezvládá.K adopci své dítě dát nechce,ale nechce ani přestat brát.Její vnější vzhled i zdravotní je do očí bijící.má sestra žije v Praze já v CB a samá mám 2 děti,tudíž jí nemůžu moc pomoci.Nabídla jsem jí,že si malou vezmu k sobě a ať jde na léčení,nechce,ale jak jsem se zmínila nechce o tom ani slyšet.Teď už mě nejde ani tak o mou sestru,ale o to malé.A proto se vás chci zeptat.Existuje nějaká pomoc kdyby docházela nějaká pomocnice do bytu mé sestry a pomáhala jí.Je pro mě nesmírně zničující divat se,byť zdálky jak to malé nedostává co potřebuje.Nerada bych musela dojít k takovému rozhodnutí,kdy budu nucena zavolat k mé setře sociální kontrolu.I když kdoví jestli by to k něčemu vedlo.Jsem opravdu zoufalá,je strašná beznaděj.Vím že nic moc nemůžu dělat,ale nechci tomu přihlížet.Pomozte.Poraďte.Děkuji Renáta.

Odpověděl:
Dobrý den, pokud vaše sestra péči o svou dceru evidentně nezvládá (ani její partner, pakliže s ním žije) a navíc není přístupná léčbě, moc bych se nerozmýšlela a obrátila se na sociální odbor-péče o dítě na příslušné městské části, kde vaše sestra žije. Chápu, že je vám to nepříjemné, ale tady jde opravdu o to dítě, jak sama píšete. Pokud by sociálka usoudila, že prostředí je pro dítě skutečně ohrožující, mohla by zajistit, aby bylo vaší sestře tzv. předběžným opatřením soudně odebráno. Možná, že právě toto krajní řešení by bylo pro vaši sestru dostatečnou motivací k léčbě. Bývá to takto poměrně často. Jinak, a to si myslím, že je za současného stavu důležitá informace - vaše sestra by se mohla léčit a mít svou dceru u sebe. Léčba matek společně s jejich dětmi je zajištěna v terapeutické komunitě Karlov - SANANIM v jižních Čechách a zařídit si ji lze prostřednictvím Kontaktního centra SANANIM, Praha 7, Osadní 2, tel. 283 872 186 nebo Denního stacionáře SANANIM, Praha 7, Janovského 26, tel. 220 803 130. Přeji hodně štěstí.