kdo nam pomuze?
Pacela
Dobry den,do vasi poradny jsem jiz psala. Snazim se delat vse jak mi odbornici poradi,ale nikam to nevede! Droga znici celou nasi rodinu,a to uziva pouze jeden clen z peti. je to nas osumnactilety syn,ktery se uz temer trictvrte roku flaka,do prace nastoupi vzdy pouze na par tydnu. K pani doktorce sel pouze jednou,takze zavislost neresi. Pravidla neuznava,krade nam doma,sice nic velkeho,ale my si musime zamykat pokoje,vcetne jeho dvou sester. Ta starsi letos maturuje a diky brachovi nema vubec prostor a klid na uceni. A mala- ty bude deset let,uz ted spatne usina a boji se byt sama doma. Syn kdyz ma vztek, tak rozbije co je mu v ceste,vcetne dveri....nadavky nejhrubsiho zrna mu take nejsou cizi. K tomu vsemu dnes do me vzteky strcil tak,ze jsem upadla a mala dcera z toho mela nervovy zachvat.Neradte mi prosim vyhodit-to vse u nas uz probehlo,ale vzdy se domu dostal,treba i po balkone,nebo cekal tak dlouho za dvermi,az nekdo sel,dal nohu mezi dvere a domu se dostal. Neradte mi prosim ani policii,take uz u nas nekolikrat byla,ale nikdy to nikam nevedlo. Apsycholozka nam take nepomohla,protoze jsem tam chodila pouze ja a holky,a ten ktereho se to nejvic tyka to odmita! Co se musi stat aby nam nekdo opravdu pomohl? Vzdy jsme byla slusna rodina a posledni dobou od nas sousedi slysi pouze krik,nadavky meho syna,bouchani,rozbijeni skla a nakonec muj zoufaly plac. Co se jeste musi stat,aby se dalo neco delat,aby jsme zase dokazali normalne zit?

Odpověděl:
Dobrý den, vaše situace opravdu není jednoduchá. Ale s ohledem na chování vašeho syna a jeho neochotu ke změně a zejména s ohledem na vaše dvě dcery a na vás, bych volila poměrně razantní řešení. Váš syn je plnoletý a tedy za své činy a jejich důsledky a za celý svůj život plně zodpovědný. Postup bych navrhovala následující: - podat k soudu žalobu na vyklizení bytu (pokud syn u vás bydlí a chová se tak, jak se chová) - poté na magistrátě zrušit trvalé bydliště - vyměnit zámky a syna do bytu nepouštět. V případě, že se tam bude snažit opět dostat násilím, volat policii a podat trestní oznámení - podat trestní oznámení ohledně krádeží, které u vás doma spáchal Vím, že to zní tvrdě, ale myslím, že z vaší strany jste už zkusila všechno a nemělo to žádný výsledek. Možná, že právě tato tvrdá opatření mohou ve svém důsledku vést nejen k tomu, že vaše rodina bude moci normálně fungovat, ale i k tomu, že si váš syn uvědomí, že drogy mají také své negativní dopady a že by měl se svou situací něco dělat. Také bych doporučila, abyste zůstala v kontaktu s psycholožkou vy a měla pomoc a podporu v náročném období, které vás čeká. Přeji hodně sil.