jak dlouho budu mít THC v trestním rejstříku
dee-83
Dobrý den, chtěla bych se zeptat byla jsem na discotéce a asi po jedné hodině mám částečné výpadky až do devíti do rána. Spolubydlící se o mne báli, byli mi odcizeny věci a tak jsme šli na policii. Zde mi udělali toxikologické vyšetření a zjistili v moči THC. Jak mi to bylo řečeno nějak mi naskočilo, že kluk se který jsem se na diskotéce seznámila mi po půlnoci podal jointa. Je jasné, že kdybych to věděla dříve než jsem šla na tu policii tak bych se na to vykašla a nikam nešla, ale smůla a tak by mne zajímalo, jestli se mi to napíše do třestního rejstříku a jak dlouho to tam budu mít, jsem totiž učitelka. Další dotaz by se týkal toho, jestli mne za to zaměstnavatel může vyhodit. Předem děkuji za odpověď

Odpověděl:
Dobrý den, ohledně vašeho dotazu jsem kontaktovala JUDr.Ing. Helenu Svatošovou z Právní poradny A.N.O., která se specializuje na právní aspekty drogové problematiky. Její odpověď vám přeposílám. "Dobrý den, podstatné je, zda proti Vám bylo zahájeno trestní řízení. Jedině to totiž může vést k odsouzení a záznamu trestu v Rejstříku trestů. Rovněž jen v rámci trestního řízení může orgán činný v trestním řízení kontaktovat zaměstnavatele např. s žádostí o hodnocení osoby stíhaného (a z tohoto kontextu se může zaměstnavatel o trestním stíhání a skutku dozvědět). Pouze předat informaci o pozitivním testu na THC policie zaměstnavateli nemůže. Jak ovšem vyplývá z popisu situace, jste ve věci v postavení zatím oznamovatele a pokud by bylo zahájeno trestní stíhání pachatele krádeže vašich věcí, byla byste v postavení poškozeného a svědka. Pro hodnocení věrohodnosti svědka může mít jeho pozitivní test na vliv drog význam, obecně pro Vás z toho neplynou žádné postihy. Užívání drogy samotné není trestným činem a proto zde s nějvětší pravděpodobností k Vašemu trestnímu stíhání nedojde. V úvahu by přicházelo eventuálně v případě, kdybyste obvinila z krádeže konkrétní osobu a té se čin neprokázal – pak by bylo teoreticky možné trestní stíhání pro trestní čin křivého obvinění. Doporučuji proto při případné další výpovědi vypovídat uvážlivě, a to i co se týká osoby, která Vám jointa podala, neboť právě ona by nejsnáze mohla být stíhána. Obvyklé však v podobných případěch bývá, že policie trestní stíhání žádné nezahájí, ale věc odloží. Za PPANO, JUDr. Ing. Helena Svatošová"