pomoc
mam
nevím jak se mám vyrovnat v soužití svých dětí a hlavně v soužití s mužem , úcta a soužití je pro něj vzdálená jak mu pomoci .aby si vážil alespoN DĚTÍ opravdu nevím jak dál řeším to alkoholem a utíkám do samoty vím je to pro mne hrozné, jenže nikdo mi v tom neporadí totiž každý kolem nás si myslí jak to nejsme dobrá rodina... Ponížující je jen argument, že já pro mého muže jsem jen ta ktrerá to vše musí zařídit je mi již 54let a toho trápení už mám opravdu dost. Určitě nechcete slyšet ty bolesti života je to smutné a nechce se už žít

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Bohužel si nejsem zcela jistá, na co se vlastně ve svém dotazu chcete zeptat. Nevím, zda je hlavní problém v soužití s manželem nebo s dětmi, co máte za potíže ve vztahu s manželem, zda máte nějaký závažnější problém s alkoholem, proč máte pocit, že by Vám nikdo nemohl pomoci nebo poradit... Myslím, že by bylo fajn, kdybyste si mohla o svých potížích, ať už je jejich příčina jakákoliv, poradit s někým z odborníků. Vaše okolí se o tom nemusí dozvědět, pokud nebudete chtít, ale budete mít nějakou podporu, která je pro Vás důležitá. Naše poradna i ostatní odborníci, ke kterým mohou přijít lidé s podobnými bolestmi, jako máte Vy, slouží k tomu, abychom ty bolesti vyslechli a pomohli je řešit. Takže nemusíte mít obavu, že by se Vám nedostalo potřebné péče. Rozhodně se mi to jeví jako lepší řešení než utěk k alkoholu, uzavírání se do sebe a přemýšlení o tom, že se Vám nechce žít. Tím se nic nevyřeší a postupně by se mohlo pití alkoholu stát závažnější a od manžela a dětí byste se tím jen vzdalovala. Když mi napíšete, odkud jste, mohla bych Vám doporučit někoho z kolegů psychoterapeutů ve Vašem regionu. Zatím přeji hodně štěstí a rozhodně to nevzdávejte.