K dotazu: Už je toho dost
Lara
Omlouvám se zaopoměla jsem uvést, že jsem z Prahy a užívám pervitin nitrožilně přes tři roky a poprvé jsem se s ním setkala ve čtrnácti letech a to jsem tedy začínala, že jsem si dávala čáry a pak se to stupňovalo...dál to znáte,vždycky je to nakonec stejná cesta... Jo a v září nastupuju do školy, kterou jsem přerušla a to do čtvrtého ročníku dálkového studia. Ráda pracuji se zvířátky a kytičkami pokud by to mohlo v něčem mi pomoci (najít si něco co by mně bavilo a u čeho bych ztrávila čas jinak než fetováním. Já si totiž už opravdu nevím rady, nevím prostě kudy kam. A připadám si opravdu hloupě, že si nejsem doteď schopná pomoci nějak jinak. Vždyť se jedná zejména o psychiku av další řadě i o zvyk ale rozhodně ne žádnou fyzickou závislost. Co pak mají říkat opiáčci,že?!... Dík a to už je pro zatím opravdu vše pa Lara

Odpověděl:
Dobrý den, oba vaše dotazy odpovídám současně. Víte, přestože na pervitin vzniká "pouze" psychická závislost a nikoli fyzická, jako např. na opiátech či alkoholu, poradit si s ní, jak jste se nakonec sama přesvědčila, není vůbec jednoduché. Zvládnutí fyzických abstinenčních příznaků je vlastně jen takový první krok, hlavním úkolem léčby je zvládnout právě tu psychickou závislost a naučit se také abstinenci udržet. Z vašeho prvního dotazu jsem pochopila, že ambulantní léčbu v Denním stacionáři nepovažujete za vyhovující a stejně tak léčbu v psychiatrické léčebně. Nevím, zda máte výhrady k ambulantní léčbě jako takové nebo pouze k Dennímu stacionáři, a jiné zařízení by vám vyhovovalo. Ve vašem případě mě napadá i varianta terapeutické komunity. Sdružení SANANIM provozuje terapeutickou komunitu Karlov v jižních Čechách, která je určena pro mladistvé a mladé dospělé, což je předpokládám váš případ. Zkuste to promyslet, myslím, že prostředí Karlova by mohlo v řadě aspektů naplňovat vaše představy, (alespoň pokud se týká prostředí v přírodě a práce se zvířátky:) Pokud byste se potřebovala o vhodném typu léčby poradit telefonicky či osobně nebo byste měla zájem o léčbu na Karlově, můžete se obrátit na Kontaktní centrum SANANIM, Praha 7, Osadní 2, tel. 283 872 186. Určitě vám s tím pomohou. Přeji hodně štěstí a dobrá rozhodnutí.