Už je toho dost...
Lara
Ahojky chci se Vás jen zeptat jaké možnosti léčení z pervitinu, když mi to samotné prostě nejde a očividně ani nepůjde mám kromě denního stacionáře. Nechci do Bohnic nebo něco podobného. A myslím si, že to ani není to nejlepší , když se nejedná o závislost na opiátech. Ideální by bylo, kdyby existovalo něco jako denní stacionář ale na nějaké dovolené nebo jak to nazvat. Vím, že to neexistuje, jen Vám chci přiblížit co mám na mysli. Nebo mi napište prostě Váš názor. Díky moc a zatím pa Lara

Odpověděl:
Dobrý den, oba vaše dotazy odpovídám současně. Víte, přestože na pervitin vzniká "pouze" psychická závislost a nikoli fyzická, jako např. na opiátech či alkoholu, poradit si s ní, jak jste se nakonec sama přesvědčila, není vůbec jednoduché. Zvládnutí fyzických abstinenčních příznaků je vlastně jen takový první krok, hlavním úkolem léčby je zvládnout právě tu psychickou závislost a naučit se také abstinenci udržet. Z vašeho prvního dotazu jsem pochopila, že ambulantní léčbu v Denním stacionáři nepovažujete za vyhovující a stejně tak léčbu v psychiatrické léčebně. Nevím, zda máte výhrady k ambulantní léčbě jako takové nebo pouze k Dennímu stacionáři, a jiné zařízení by vám vyhovovalo. Ve vašem případě mě napadá i varianta terapeutické komunity. Sdružení SANANIM provozuje terapeutickou komunitu Karlov v jižních Čechách, která je určena pro mladistvé a mladé dospělé, což je předpokládám váš případ. Zkuste to promyslet, myslím, že prostředí Karlova by mohlo v řadě aspektů naplňovat vaše představy, (alespoň pokud se týká prostředí v přírodě a práce se zvířátky:) Pokud byste se potřebovala o vhodném typu léčby poradit telefonicky či osobně nebo byste měla zájem o léčbu na Karlově, můžete se obrátit na Kontaktní centrum SANANIM, Praha 7, Osadní 2, tel. 283 872 186. Určitě vám s tím pomohou. Přeji hodně štěstí a dobrá rozhodnutí.